رایج ترین علائم نیاز به تعمیر موتور برق
نوشته شده توسط : atiyhe

مقاومت پایین
مقاومت پایین یکی از شایع‎ترین علل خرابی در موتورهای برق است و همچنین حل این مشکل نیز کمی سخت‎‌تر از سایر مشکلات است. تحت شرایطی مانند گرمای بیش از حد، خوردگی یا آسیب فیزیکی، ممکن است عایق سیم پیچ‏‎های داخلی موتور دچار تخریب شود. این امر می‎تواند منجر به اتصال کوتاه، نشتی و در نهایت خرابی موتور می‌شود. به همین دلیل بهتر است سیم‌پیچ‌ها را به‌طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد موتور برق
گرم شدن بیش از حد موتور برق معمولاً به دلیل دمای بالا در محیط کار یا کیفیت پایین برق ایجاد می‎شود. جالب است بدانید که در 55 درصد از موارد، این عامل باعث خرابی عایق موتور برق می‌شود. تقریبا به ازای هر 10 درجه سانتی‎گراد که دمای موتور افزایش می‎یابد، عمر عایق به نصف کاهش می‎یابد. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، اطمینان حاصل کنید که موتورهای برق تا حد امکان در محیطی خنک قرار دارند.

اضافه بار الکتریکی
اضافه بار الکتریکی معمولاً به عنوان جریان اضافه نیز شناخته می‎شود. این جریان ناشی از جریان بیش از حد در سیم‌پیچ‌های موتور است که از جریان کارآمد و ایمن موتور برق بیشتر است. اضافه بار الکتریکی می‎تواند ناشی از اتصال کوتاه هادی باشد.

لرزش
لرزش می‎تواند به موتورهای برق آسیب برساند و اغلب باعث خرابی زودرس آن‌ها می شود. لرزش در موتور برق اغلب به دلیل قرار گرفتن موتور روی یک سطح ناهموار یا ناپایدار ایجاد می‎شود. همچنین لرزش بیش از حد می‎تواند در نتیجه یک مشکل اساسی در موتور، مانند ناهماهنگی قطعات و یا خوردگی باشد. به همین دلیل بهتر است اطمینان حاصل کنید که موتورهای الکتریکی روی یک سطح صاف و پایدار قرار دارند. اگر هنوز لرزش وجود دارد، علائم سایش و همچنین ناهماهنگی یا شل بودن بلبرینگ باید بررسی شود.

آلودگی
موتورهای برق اغلب در محیط‌هایی کار می‌کنند که گرد و غبار، کثیفی و مواد شیمیایی در آن محیط به وفور یافت می‌شود. در شرایطی ممکن است که این آلودگی‌ها به درون موتور برق راه پیدا کند و منجر به آلودگی و خرابی موتور شود. این آلاینده‌ها می‌توانند در موتور منجر به سطوح بالایی از ارتعاش و سایش شوند. همچنین این آلودگی‌ها ممکن است فن خنک کننده موتور برق را مسدود کنند و توانایی موتور را برای تنظیم دمای آن محدود کرده و احتمال گرم شدن بیش از حد را افزایش دهند. از آنجایی که آلودگی یکی از دلایل اصلی خرابی موتورهای برق است، جلوگیری از ورود آن به موتور ضروری است.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم سریعا نسبت به تعمیر موتور برق خود اقدام نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: